ניהול מגדלי יוקרה

שוק הנדל"ן רותח בשנים האחרונות, במיוחד באזורי הביקוש, כאשר הפרויקטים המבוקשים והחמים ביותר כיום הינם מגדלי היוקרה. הביקוש הגובר לפרויקטים אלו נובע מסטנדרט המגורים הגבוה במיוחד, אשר מעלה את ערך הדירות ואת איכות חיי הדיירים. סטנדרט זה נשמר בראש ובראשונה הודות לניהול מקצועי וקפדני המבוצע על ידי חברות ניהול מגדלי יוקרה.

בעשור האחרון החלו להתרבות מגדלי המגורים, בעיקר באזורי הביקוש, בהם הוקמו המגדלים כתחליף לבניינים נמוכים וישנים או לחלופין על עתודות הקרקע הבודדות שנותרו זמינות למגורים. מגדלים אלו, הכוללים עשרות קומות, עשרות דירות ומאות דיירים, יצרו אתגר ניהולי ותפעולי אשר הפך לכמעט בלתי אפשרי להתמודדות עצמאית של נציגי הדיירים והוועד. לכן, החלו וועדי הבניינים לחפש פתרונות יעילים ונוחים שיאפשרו ניהול תקין של הבניין, תפעול מקצועי, טיפול בכל נושאי התחזוקה, הניקיון והאבטחה ופיקוח רציף על הנעשה בבניין. כך, החלו לפעול חברות ניהול, שהתמחו בתפעול מגדלי יוקרה וטיפול בכלל נושאי הניהול והתחזוקה, תוך שמירה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר ומיצובו של הבניין כבניין יוקרה.

חברת האוס פלוס (House Plus) הינה אחת מחברות הניהול המובילות בארץ המתמחה בניהול מגדלי יוקרה. כחלק מהשירותים הניתנים ללקוחותיה מוצעים שירותי ניהול (חשבונות, ביטוחים, גבייה), שירותי אחזקה, שירותי ניקיון, שירותי אבטחה, זמינות מלאה של אנשי מקצוע ופיקוח רציף על כל הנעשה בבניין 24/7. זאת, על מנת להבטיח לדיירי הבניין את השמירה על איכות חייהם ועל סטנדרט המגורים הגבוה.

 

ניהול מגדלי יוקרה – אחריות ברמה אחרת

חברות ניהול ואחזקת בניינים מעניקות ללקוחותיהן מגוון שירותים בסיסיים, העונים לצרכי הבניין והדיירים והמשותפים ברובם לכלל הבניינים ומתחמי המגורים. עם זאת, כאשר מדובר במגדלי יוקרה, האחריות המוטלת על כתפי חברת הניהול הינה כבדה יותר, תפעול הבניין הופך למורכב הרבה יותר ולכך מתווספים גם שירותים ייחודיים וייעודיים למתחמי מגורים מסוג זה.

  • ניקיון – מכיוון שמדובר בבנייני יוקרה, נדרשים לרוב שירותי ניקיון תדירים יותר ומוקפדים יותר ומורכבים יותר. אם בבניין רגיל שטחי הבניין המשותפים כוללים לרוב את הלובי והחניה, הרי שבמגדלי יוקרה ישנם שטחים וחללים משותפים מרובים כגון לובי גדול, מתחמי אירוח, חדר כושר, בריכה, חניות מרובות, מעליות רבות, גג ועוד. בכל אלו ישנה תנועה רבה של דיירים ואורחים ולפיכך גם נדרש בהם ניקיון תדיר.

כמו כן, חללים אלו כוללים אלמנטים עיצוביים הדורשים גם הם ניקיון, כדוגמת פסלים, פינות נוי, מראות גדולות, חלונות, גופי תאורה, ריהוט ועוד.

  • שמירה ואבטחה – בשל מאפייני הדיירים, סגנון החיים שלהם ואופי המגורים במגדי היוקרה, נדרשים ברבים מהם שירותי שמירה ואבטחה. שירותים אלו כוללים שומר בלובי הבניין, שתפקידו להבטיח את השמירה על הבניין, על רכוש הדיירים, על ביטחונם ועל פרטיותם. איש האבטחה אף מסייר בבניין ובאחריותו לדווח על כל דבר חריג. לעיתים, מתפקד איש האבטחה גם כפקיד קבלה הנותן שירותים לדיירי הבניין הכוללים סינון אורחים, קבלת חבילות, שירותי קונסיירז' ועוד. כמו כן, בבניינים אלו מותקנות מערכות אבטחה הכוללות מצלמות וחדר בקרה המאפשר הקלטה, תיעוד וצפייה בכל המתרחש בתחומי הבניין. את עובדי השמירה ואת מערכות האבטחה יש לתפעל באופן שוטף. תפעול זה כולל, גיוס כוח אדם איכותי העומד בדרישותיהם של הדיירים, כמו גם טיפול ותחזוקה של מערכות האבטחה.
  • תחזוקה ותיקונים – מגדלי מגורים בכלל ומגדלי יוקרה בפרט, כוללים מגוון רחב של מערכות, המצריכות בדיקות תקופתיות ובחלקן אף בדיקות יומיות. בדיקות אלה נדרשות על מנת לוודא את תקינותן של המערכות ולמנוע בלאי, נזק או הפסקת פעילות, העלולים לפגוע בשגרת חייהם של דיירי הבניין. בין שלל המטלות של איש האחזקה: בדיקת מערכות מים, משאבות, גנרטורים, תאורה, קריאה לאנשי מקצוע ייעודיים (מערכות כיבוי אש, טכנאי מעליות, הדברה וכו').
  • כספים וגבייה – תשלומי הוועד וגבייתם מהווים לעיתים אתגר גם בבניינים מגורים רגילים. כשמדובר במגדלים ועל אחת כמה וכמה מגדלי יוקרה, פעולה זו עשויה להיות מאתגרת אף יותר. כמו כן, בעיה זו עולה בכל מקרה של גביית כספים (הזמנת בעל מקצוע מיוחד, שיפוץ וכו'). חברת הניהול היא זו האחראית גם על גביית כספים, ובכך מייתרת את הצורך של אחד הדיירים להתעסק בכל ענייני הגביה. בנוסף, על חברת הניהול לנהל את הכסף שנאסף, לבצע מעקב אחר תשלומים ולהקפיד על ניהול כלכלי נכון ושקוף בפני הדיירים, תוך חתירה מתמדת להתייעלות כלכלית.
  • ביטוחים, בטיחות ואישורים – כמו בכל בניין, ועל פי החוקים והתקנות, נדרש הבניין לעמוד בתקנים מסוימים ועל חברת הניהול והאחזקה לוודא זאת. בין היתר, באחריותה לוודא את נושאי הביטוח, עמידה בתקני מערכות כיבוי האש, בדיקות מעלית, טיפול במאגרי מים, בדיקות בריכה, אישורי תקינות מערכות ועוד. בדיקות אלו מתבצעות באופן תקופתי ובאחריות חברת הניהול לוודא את ביצוען בזמן ואת קבלת האישורים הרלוונטיים. כמו כן, באחריותה לטפל בתשלומים הרלוונטיים לכל אלו ובמידה וישנם כשלים כלשהם לדאוג לתיקונם, עד לקבלת כלל האישורים הנדרשים.
  • גינון – מגדלי היוקרה מוקפים לרוב בצמחייה הולמת, מדשאות, עצים, ופרחים. כמו כן, בשטחים הציבוריים מפוזרים לרוב עציצים ואדניות. כל אלו דורשים טיפול קבוע על מנת לשמור על נראות הבניין וסביבתו ולמנוע את נבילתם. שירותי הגינון נמצאים גם הם בתחום אחריותה של חברת הניהול ועליה לוודא כי מתבצעים הטיפולים הנדרשים, לרבות השקיה, גזם והחלפת צמחיה תקופתית, בהתאם לדרישה או במקום צמחיה שנפגעה או נבלה.
  • הדברה – בתקופות מסוימות, בעיקר בקיץ, ישנם חרקים ומזיקים אחרים, העלולים להגיע לתחומי המגדל ואף להשתקע בו. באחריות חברת הניהול להתכונן מראש למקרים אלו, להזמין שירותי הדברה מונעים ולאבחן מבעוד מועד אזורים המהווים מוקד פוטנציאלי למזיקים השונים (פתחי ביוב, חדרי מדרגות, צמחיה, חניון וכו').
  • מענה מקצועי לצרכי הדיירים – אחד התפקידים הבולטים והעיקריים של חברת ניהול מגדלי יוקרה הינה מתן המענה לצרכי הדיירים. לדיירי בנייני יוקרה עשויים להיות במקרים רבים דרישות וסטנדרטים מיוחדים וייחודיים, כמו גם בקשות מיוחדות. כל אלו צריכים להתבצע על ידי נציג חברת הניהול, תוך זמינות מלאה לצרכיהם, שאלותיהם ודרישותיהם של הדיירים.

על חברת הניהול והאחזקה לנהל ולתפעל את פעילויות אלה, לפקח על ביצוען ולהקפיד על מתן השירותים ברמה התואמת את ציפיותיהם של הדיירים. חברת האוס פלוס, המתמחה במתן שירותי ניהול ואחזקת בניינים ובכללם גם ניהול מגדלי יוקרה, מציעה ללקוחותיה את כלל השירותים הנדרשים, תוך התאמתם למאפייני הבניין, צרכיו ודרישות הדיירים.

 

בחירת חברת ניהול ואחזקה למגדלי יוקרה

הסטנדרטים הנקבעים על ידי דיירי מגדלי יוקרה הינם גבוהים ביותר ולעיתים מציבים לחברות הניהול אתגר תפעולי, לוגיסטי ומקצועי. לכן, בבואכם לבחור חברת ניהול ואחזקה למגדל יוקרה, עליכם לבחון ולבדוק מספר קריטריונים עיקריים:

  • התאמה לפרויקט ולצרכי הדיירים  – ראשית, הקפידו לפנות לחברות הערוכות לתת מענה למתחם המגורים המדובר ולהתאים עצמן למבנה, לעבודות הנדרשות לביצוע ולצרכי הדיירים. חשוב לפנות לחברות בהן נציגי החברה קשובים לצרכיהם ולבקשותיהם של נציגי הדיירים, שכן בסופו של דבר יש לרצותם ולדאוג לעשות ככל האפשר על מנת לשמר עבורם את חוויית המגורים שבגינה רכשו את דירותיהם במגדל היוקרה.
  • פרוייקטים דומים – בדקו עם חברת האחזקה אילו פרוייקטים דומים נמצאים כרגע תחת אחריותם או שהיו בעבר. חשוב לוודא כי יש ביכולתה של חברת הניהול לנהל פרויקט בסדר גודל של מגדל היוקרה, מבחינת הפעילות הנדרשת, כוח האדם ויתר המשאבים ההכרחיים לתפעול שוטף של המגדל.
  • זמינות – אחד המאפיינים החשובים ביותר של חברת ניהול מוצלחת הוא הזמינות. על נציגי החברה לעמוד לרשות נציגי הבניין בכל מקרה חריג, משבר או תקלה ולתת מענה מידי.  כשמדובר על מגדלי יוקרה, זמינות זו קריטית אף יותר, שכן ישנו מספר רב של דירות ודיירים ובהתאמה גם כמות הפניות, התקלות והבקשות המיוחדות עשויה להיות גבוהה ולהתקבל בשעות לא שגרתיות.
  • צוות – הצוות המועסק על ידי חבר הניהול כולל בעלי מקצוע ממגוון תחומים, כך שביכולתה של החברה לתת מענה ללקוחותיה לכל אחד מהשירותים המקובלים ובהם תחזוקה, ניקיון, שמירה, גינון, הדברה, כספים וכו'. יש לוודא כי אכן ביכולתה של החברה לתת מענה לכל שירות, הן בשוטף תדיר והן במקרי חירום.
  • התחייבות לתדירות קבלת השירותים השונים – בעת סגירת ההסכם לקבלת שירות ניהול ותחזוקת מגדל המגורים, יש לקבוע באופן מובהק את תדירות קבלת כל שירות, הימים בשבוע, השעות, מועדי קבלת שירותים תקופתיים (הדברה וביקורות) וכו'. כמו כן, יש להגדיר כי חברת הניהול מתחייבת לזמינות מלאה ולמתן מענה מידי בכל אירוע חריג.
  • המלצות – על מנת לוודא כי אכן חברת הניהול מתאימה למתן השירותים הנדרשים, מומלץ לבקש פרטי אנשי קשר ממגדלי מגורים המקבלים מהם שירותים זהים. יש להגיע למתחמי מגורים אלו על מנת להתרשם באופן ישיר מאיכות הטיפול בהם ולשוחח עם דיירי הבניין לקבלת חוות דעת אובייקטיבית.

בחירת חברת ניהול אם כך אינה עניין של מה בכך ובחירה בחברה איכותית ומקצועית תתרום רבות לאיכות החיים של דיירי מגדלי היוקרה ותעניק להם את חוויית המגורים ההולמת המגיעה להם.

ניהול מגדלי מגורים

חברת האוס פלוס (House Plus) הינה חברה צעירה ודינאמית, הערוכה למתן מענה ופתרונות מלאים בתחומי הניהול והתחזוקה לכלל מתחמי המגורים בארץ ומתחייבת למתן שירותים מקצועיים ללקוחותיה. החברה מעסיקה צוות עובדים ומנהלים מנוסים ומומחים בתחומם, המוכשרים לספק את שירותיהם למגדלי יוקרה, מתחמי מגורים, מתחמי עסקים, משרדים ועוד. החברה מתחייבת לפעול באופן מקצועי, הגון ובשקיפות מלאה, תוך ליווי צמוד וזמינות מלאה לכלל לקוחותיה.

נציגי החברה ישמחו לעמוד לרשותכם בכל שאלה או בקשה ובכל עת.

 

עדיין מתלבטים ?
עדיין מתלבטים ?
צרו קשר לקבלת פרטים נוספים וללא התחייבות