ניהול מרכזים מסחריים

ישנם סוגים שונים של מרכזים מסחריים, כמו למשל קניונים גדולים וממוזגים, קניונים פתוחים, מבנים בעלי כמה קומות בהם פועלים מספר בתי עסק, מרכזים שכונתיים קטנים ובינוניים המוקפים רחבה ובה חנויות, בתי קפה ומשרדים, ועוד.

דבר אחד המשותף לכל סוגי המרכזים המסחריים הוא שאחזקתם ברמה גבוהה היא תנאי להצלחת המקום. ברוב המקרים בתי העסק במרכז המסחרי משלמים דמי אחזקה חודשיים לבעליו העשויים להיות אדם פרטי, חברה פרטית, חברה ציבורית ולעיתים אפילו רשות מקומית. בתמורה אמורים בתי העסק ליהנות מאחזקת האזורים והמתקנים המשותפים ברמה המבטיחה שלקוחותיהם ייהנו מאווירה נעימה בעת שהם מבלים זמן בבית העסק עצמו ובסביבותיו.

מי שמקימים ומפעלים מרכזים מסחריים יכולים לבחור לנהל בעצמם את כל הקשור באחזקה השוטפת של המרכז. לחילופין, ניתן לשכור שירותי חברה המתמחה בניהול מרכזים מסחריים.

לפניכם סקירה מקיפה אודות ניהול מרכזים מסחריים. בין היתר תמצאו בה פירוט אודות נושאים הכלולים באחזקה השוטפת של מרכז מסחרי ונסיבות בהן כדאי למסור ניהול מרכז מסחרי לידי חברת ניהל המתמחה בכך. בנוסף תוכלו למצוא בפסקאות הבאות תשובות לשאלות כגון:

  • איך בוחרים חברת ניהול למרכז מסחרי?
  • מה משפיע על עלות הניהול שוטף של מרכז מסחרי?
  • מה ההבדל בין ניהול בניין משרדים, ניהול בית מגורים משותף וניהול מרכז מסחרי?

עידן הקניונים והמרכזים המסחריים

עד סוף שנות השמונים המסחר הקמעונאי בארץ התנהל ברובו בחנויות פרטיות קטנות (יותר או פחות) אשר היו פזורות לאורך רחובות ראשיים בערים, לעיתים מרוכזות בתוך מעין "מעברים" (שזכו לכינוי "פסאז'ים" מן המילה Passage, "מעבר" באנגלית ובצרפתית), גם כיום ישנן חנויות כאלה כמו גם חנויות מתחת לבנייני משרדים, בתי מלון, מוסדות ציבור ועוד.
אמנם, עוד לפני עידון הקניונים והמרכזים המסחריים היו חנויות "כלבו" גדולות יחסית, ואפילו כמה רשתות, דוגמת "המשביר לצרכן" למשל, אולם המהפכה האמתית החלה עם פתיחתו של קניון איילון (ביולי 1985), שהיה הקניון הראשון בישראל (אם כי יש הסבורים שמגדל "כלבו שלום" שנחנך ב-1966 הוא הזכאי לשאת בתואר).
כיום, את רוב המזון אנו קונים בחנויות "סופר" (ולא בחנות מכולת), בגדים בסניפים של רשתות גדולות השוכנים בתוך קניונים, מחשבים, גדג'טים, צעצועים, נעליים, אביזרי אופנה, איפור, צרכי משרד, ספרים (עבור מעט חובבי הקריאה שנותרו), יינות, ממתקים, ציוד ספורט ומחנאות, כל אלה ועוד מחכים לנו בקניונים ובמרכזים מסחריים.

כדי למשוך קהל לקוחות פוטנציאלים עבור החנויות השוכנות בו, מרכז מסחרי מוכרח להיות מתוחזק היטב. חשוב מאוד שהמקום יהיה נקי, שיהיה נעים להיכנס לשירותים הציבוריים בו, מערכת מיזוג האוויר צריכה להיות טובה, יש להשקיע בעיצוב, טיפוח צמחים באדניות ובגינות סביב המבנה, עמדות שמירה מאוישות בסמוך לכל כניסה למרכז המסחרי ועוד.
חברת האוס פלוס (House Plus) מתמחה גם בניהול מרכזים מסחריים. לרשותנו מערך של בעלי מקצוע איכותיים וחברות מובילות בתחומן (כגון חברות ניקיון, חברות אבטחה, חברות גינון ועוד) עימם אנו מקיימים קשרי טווח, צוות מסור, מיומן ובעל ניסיון רב. כל אלה הם ערובה לכך שמרכזים מסחריים שעל ניהולם אנו אמונים יהיו מתוחזקים ברמה הגבוהה ביותר.

ניהול מבנים מסחריים בהתאם למאפיינים ייחודיים שלהם

ניהול איכותי של מרכז מסחרי מתחיל באפיון מדויק של הצרכים הייחודיים הנגזרים מגודל המבנה והאזור סביבו, עיצוב המרכז המסחרי והמתקנים בו, סוג בתי העסק במרכז, אופי הקהל המבקר במקום, אם פועלים במקום מסעדות ובתי קפה:

  • האם יש חניון תת קרקעי?
  • כמה מעליות יש במרכז?
  • האם יש בו מדרגות נעות?

הניסיון העצום של חברת האוס פלוס בתחום ניהול מרכזים מסחריים מאפשר לנו לערוך עבור כל מרכז מסחרי תכנית אחזקה שוטפת המתאימה ככפפה לצרכיו. כך למשל במרכז מסחרי מסוים ייתכן ויהיה צורך לשם דגש על אספקת פתרונות מהירים לתקלות במערכות שונות שהחלו מתיישנות, במרכז מסחרי אחר ייתכן צורך לשמור על רמת ניקיון גבוהה במיוחד (למשל כאשר פועלות בו מרפאות לרפואה אסטטית), במרכזים מסחריים הממוקמים באזורי חיכוך או אזורים מאתגרים מבחינת רמת הבטיחות בהם, יש לדאוג לרמת אבטחה משופרת, ישנם מרכזים מסחריים עם צרכי גינון גדולים משל אחרים (בשל שטחי גינה נרחבים או רצון לטפח במקום גינות מרשימות במיוחד) ועוד.

שמירה על רמה גבוהה של ניקיון

באופן כללי ניהול מרכזים מסחריים כולל טיפול שוטף בנושאים שונים שיש לתת עליהם את הדעת. אולי הצורך הבסיסי והמובן מאליו ביותר הוא שמירה על הניקיון. רמת ניקיון ירודה תפגע במידת ההנאה שמפיק קהל המבקרים מן השהייה במרכז המסחרי. יש קשר ישיר בין רמת הניקיון למספר המבקרים החודשי הפוקד את המרכז המסחרי, מחקרים שנערכו בנושא הראו בבירור שככל ששומרים על מרכז המסחרי נקי יותר כך קל יותר למשוך אליו קהל. בכל הקשור לניקיון של מרכז מסחרי יעילות היא שם המשחק, אין זו חוכמה להעסיק צוות מנקים גדול הפועל במקום דרך קבע. האתגר הוא להשיג ולשמור על רמה גבוהה של ניקיון תוך השקעה מינימלית של משאבים.

כישורי ניהול, ידע בתחום ניקיון בניינים וניסיון באחזקה שוטפת של מרכזים מסחריים מאפשרים לצוות חברת האוס פלוס (House Plus) לתכנן את פעילות הניקיון כך שכל אחד ממרכיביה יבוצע במועד המתאים ביותר ובאופן המוצלח ביותר. מצד אחד, אין סיבה להפעיל צוות ניקיון כאשר עוד אין בכך צורך, מצד שני אין לאפשר מצב בו רמת הניקיון מתדרדרת, ולו לזמן קצר ביותר, מעבר לרמה משביעת רצון. שילוב של תיזמון מושלם, צוות עובדי ניקיון מקצועי ומסור וציוד מתאים למשימה הוא המפתח למרכז מסחרי שרמה גבוהה של ניקיון נשמרת בו תמיד.

שמירה ואבטחה במבנים מסחריים

ישראל ידעה תקופות בהן שמירה במרכזים מסחריים נדרשה בשל חשש מפיגועי טרור. מאז פרוץ משבר הקורונה שומרים במרכזים מסחריים מבצעים גם פעילות שמטרתה שמירה על הבריאות של קהל המבקרים (מדידת חום לכל מי שנכנסים למרכז המסחרי למשל). נעים להגיע למרכז מסחרי שבסמוך לכניסה אליו ניצב שומר במדים מסודרים, מקבל את פני הבאים, ומבצע פעולות שמטרתן הבטחת שלומם של קהל המבקרים כולו.
ההנחיות ששומרים במרכזים מסחריים מקבלים משתנות בהתאם לצרכים הנגזרים מן המציאות באזורנו. כך למשל תהיינה תקופות במהלכן שומרים במרכזים מסחריים יקפידו במיוחד על בידוק ביטחוני (יבקשו להביט בתיקים ובשקיות ולוודא שאין בהם נשק מסוג כזה או אחר), בתקופת מגבלות הקורונה שומרים במרכזים מסחריים נדרשו לערוך רישום של כל מי שנכנסים למרכז המסחרי כולל תוצאות מדידת חום שעברו (כמעט מיותר לציין שהשומרים נדרשו לא לאפשר כניסה למי שחום גופם גבוה ומעיד על מחלה).

חברת האוס פלוס מתמחה בהענקת שירותי ניהול כוללים למרכזים מסחריים. שמירה ואבטחה הם אחד הנושאים המרכזיים שאנו ערוכים לספק עבורם מענה מושלם. עבור כל מרכז מסחרי שאחזקתו השוטפת נמסרת לידינו, ובכלל זה איוש עמדות השמירה ואבטחת המקום, אנו מתאימים פתרון המספק מענה מושלם לצרכים הייחודיים של המקום. כך למשל עבור מרכז מסחרי קטן ייתכן שהעסקת צמד שומרים קבוע היא הדרך הנכונה ביותר להתמודד עם צרכי השמירה והאבטחה. מנגד, עבור מרכז מסחרי גדול מסירת נושא השמירה והביטחון לידי חברת אבטחה (הערוכה לספק פתרונות שמירה למרכזים מסחריים) היא עדיפה.

אנו בחברת האוס פלוס House Plus יודעים להציע את הפתרון המתאים ביותר ולספק אותו בפועל באופן האיכותי ביותר.

אחזקת מתקנים במבנים מסחריים

במרכזים מסחריים ישנם שלל מתקנים הנמצאים בשימוש קהל המבקרים במקום. ישנם גם מתקנים המשמשים רק את העסקים (אזורי פריקה וטעינת סחורה למשל).
ממש כמו שבבניין משרדים או בית משותף שאנו אמונים על ניהולם, עבור מרכזים מסחריים חברת האוס פלוס דואגת לכל צרכי האחזקה השוטפת של המתקנים במקום. כך למשל ביקורת תקופתית למעלית, טיפול שנתי למאגרי מים, טיפולים שוטפים למערכת מיזוג האוויר (החלפת מסננים למשל) ועוד.

לצד האחזקה השוטפת מתרחשות מדי פעם תקלות בלתי צפויות, במערכת החשמל למשל, בצנרת המים או הניקוז. חברת ניהול המתמחה גם באחזקת מרכזים מסחריים מוכרחה להיות ערוכה לספק פתרונות מהירים ואיכותיים לכל תקלה כזו. לרשות חברת האוס פלוס מערך של בעלי מקצוע מובילים, כגון:

  • אנשי תחזוקה
  • חשמלאים
  • אינסטלטורים
  • טכנאי מערכות מיזוג
  • עובדי ניקיון
  • גננים
  • פקידי קבלה

אנו יודעים היטב כמה חשוב לטפל במהירות בכל תקלה במרכז מסחרי, שהרי אין לאפשר שתקלות כאלה יפגעו בפעילות של בתי העסק במקום.

טיפול בגינות ובצמחים בעציצים ואדניות במרכזים מסחריים

גינה נאה ומטופחת בכניסה למרכז המסחרי או סביבו, אדניות ברחבה כזו או אחרת בתוך המבנה או בסמוך לו, עציצים ליד המעלית או במקום מרכזי אחר, כל אלה בכוחם לתרום לעיצוב, להשרות אווירה נעימה ולהעצים את כוח המשיכה של המרכז המסחרי.
אנו הישראלים אוהבים צמחים וגינות ויודעים להעריך גינה מטופחת, אדניות נאות ועציצים בהם צמחים גדולים ובריאים. מצד שני, אנו יודעים לזהות מיד גינה שאינה מתוחזקת כראוי, דבר הגורם לנו תחושת אי נוחות. צמחים שניכר עליהם שהם אינם זוכים לטיפול נאות, עשבים שוטים באזורים המיועדים לשמש גינה, עציצים ריקים, אדניות שחלק מן הצמחים בהן יבשים ונבולים, כל אלה משפיעים לרעה על האופן בו נתפס המרכז המסחרי בעיני קהל המבקרים בו.

טיפוח גינות וצמחים באדניות ועציצים במרכז מסחרי אינו עניין פשוט ולא כל גנן פרטי או חברת גינון מתאימים לבצע אחזקת גינות וצמחים במרכז מסחרי. חלק מן האתגרים המרכזיים הם בחירת צמחים מתאימים לתנאי המקום בהם הם מוצבים, הקפדה על השקיה במידה נכונה (לא מעט מדי ולא יותר מדי), דישון במועד, זיהוי מוקדם של צמחים שמצבם מתדרדר, גיזום נכון ועוד.

חברת האוס פלוס מתמחה גם בניהול מרכזים מסחריים. אנו מודעים היטב לחשיבות אחזקה ברמה הגבוהה ביותר של גינות וצמחים במרכזים מסחריים. בין הגננים וחברות הגינון עימם אנו משתפים פעולה ישנם מי שצברו את הידע והניסיון הנחוץ כדי לספק שירותי גינון איכותיים למרכזים מסחריים. בכל המרכזים המסחריים שניהולם נמסר לידינו ניתן לראות מיד שהגינות, הצמחים בעציצים ובאדניות מטופלים היטב ושומרים דרך קבע על מראה נאה ומרשים. בתי העסק במרכזים מסחריים אלה נהנים מלקוחות המתרשמים גם מרמת הגינון המצביעה על כך שמדובר במקום המנוהל ומתוחזק היטב, מקום ראוי לעסקים איכותיים, מקצועיים ומנוהלים באופן מקצועי.

חברת ניהול למבנה מסחרי

ישנן לא מעט חברת המציעות שירותי ניהול עבור בניינים ובתים שותפים. חשוב לדעת שלא כל חברה כזו היא בעלת הכישורים המתאימים להעניק שירותי ניהול מרכז מסחרי ברמה גבוה. ניהול מרכז מסחרי דורש שילוב של יכולות ביצוע טובות במגוון תחומים, מהם כאלה שהם ייחודיים למבנים המשמשים מרכז מסחרי. כך למשל אחזקת גינה של בניין משרדים או בית משותף היא עניין שונה בתכלית מטיפול בצמחים הגדלים בגינות, עציצים ואדניות במרכזים מסחריים. באופן דומה, שירותי הניקיון מוכרחים להיות מנוהלים באופן המבטיח שרמה גבוהה של ניקיון תישמר במקום דרך קבע. שמירה גם היא נושא חשוב שנחוץ מערך מתאים, ידע וניסיון כדי לספק לו מענה הולם.

  • בבואנו לבחור חברת ניהול מתאימה עבור מרכז מסחרי יש להתחיל בעריכת רשימה של מספר חברות שניתן לדעת בוודאות שהן ערוכות כהלכה ומנוסות בהענקת שירות ניהול מקיף למרכזים מסחריים. חשוב לכלול ברשימה רק חברות אודותיהן קל למצוא המלצות וחוות דעות טובות.
  • לאחר שיש בידינו רשימה של חברות מתאימות ניתן לפנות אל נציגי החברות לבירור ראשוני. בשלב זה אפשר להתרשם מרמת המקצועיות הניכרת בשאלות שיציגו בפנינו, הנתונים שנציג החברה יבקש לקבל, רצון לבקר במקום בהקדם, הנכונות לסייע בייעוץ ולחלוק מן הידע המקצועי עוד לפני שמתברר מה הסיכוי שניהול המרכז המסחרי אכן יימסר לידי החברה ועוד.
  • לאחר שיש בידינו מספר הצעות מחיר מחברות ניהול שברור שיוכלו לספק לנו מענה מתאים נותר רק לבחור מבניהן את ההצעה המתאימה לנו ביותר. חשוב לקחת בחשבון את כל מכלול השיקולים כאשר גובה דמי האחזקה החודשיים הם רק אחד מהם. אין לבחור בהכרח בהצעה הזולה ביותר, אלא אם ברור שהיא גם טובה מספיק מבחינת רמת השירות והיקפו (יש לוודא ששום דבר הדורש טיפול לא יוותר ללא מענה). חשוב מאוד להבין בדיוק מה כולל השירות שחברת הניהול מתחייבת לספק, כך לא תהיינה הפתעות לא נעימות בדמות דברים שיוזנחו לאורך זמן (בדיקות וטיפולים תקופתיים למעלית ולמדרגות הנעות למשל).

יש יתרון גדול בהיקשרות עם חברת ניהול אחת לאורך זמן. עם זאת, אם רמת השירות שהחברה מספקת אינה משביעת רצון ב-100% יש ליידע את נציגי החברה, לספק הזדמנות לבצע את השיפורים הדרושים, ובמידה ואלה מבוששים לבוא לקדם מהלך של החלפת חברת הניהול הישנה באחרת.

כתובת אחת לניהול ואחזקה של המרכז המסחרי

חברה מקצועית המספקת שירותי ניהול איכותיים למרכזים מסחריים מהווה כתובת לכל עניין הקשור באחזקה השוטפת כמו גם בטיפול בתקלות נקודתיות. בעלי המרכז המסחרי או נציגים של בעלי העסקים במקום יכולים לפנות לחברת הניהול בכל בעיה ולקבל פתרון מהיר ומקצועי. חשוב להבין שככל שהדבר נוגע למרכזים מסחריים עיכוב או טיפול לוקה בחסר בבעיות אין פירושו אי נוחות בלבד, שמו הטוב של המרכז המסחרי עלול להיפגע דבר שעשוי להשפיע על כמות הלקוחות הפוטנציאליים המגיעים למקום ובסופו של דבר על ההכנסות שבתי העזק במקום מייצרים. ניהול לא מספיק טוב של מרכז מסחרי עשוי להוביל עסקים במקום לכדי פשיטת רגל.
חשוב מאוד לדעת אלו שירותים מתחייבת חברת הניהול לספק במסגרת התשלום החודשי הקבוע. אולם, גם בכל פעם שצץ דבר החורג מגדר השירות השוטף הרגיל חברת ניהול איכותית תדע למצוא פתרון מהיר, יעיל, מקצועי, איכותי ובמחיר משתלם.

אנו בחברת האוס פלוס מתמחים גם בניהול מרכזים מסחריים. לנו מכלול הכלים הדרושים כדי להבטיח שמרכזים מסחריים אשר ניהולם נמסר לידינו יתוחזקו ברמה הגבוהה ביותר. בין היתר עומד לרשותנו מערך של בעלי מקצוע מובלים וחברות איכותיות עימם אנו משתפים פעולה בתחומי הגינון, הניקיון, אחזקת מתקנים ושמירה.

עדיין מתלבטים ?
עדיין מתלבטים ?
צרו קשר לקבלת פרטים נוספים וללא התחייבות